OTSZ Online - Foci és egészség

Futball magas vérnyomás ellen

Tartalom

    Stewart Laing sportfiziológus tanácsai: milyen egyszerű ételeket dobhatsz össze futball előtt.

    futball magas vérnyomás ellen

    A banán köztudottan remek energiatartalmú étel sportolóknak, mert a benne lévő kálium segíti az izmok megfelelő összehúzódását, és görcsoldó hatású, a méz pedig szénhidrátokban gazdag.

    Ezt a reggelit a legjobb egy C-vitaminban gazdag gyümölcslével leöblíteni. Ez egy alacsony vércukorindexű GI étel, mely nem fogja gyorsan megdobni a vércukorszintedet.

    futball magas vérnyomás ellen

    Zabkása gramm zabkása milliliter fölözetlen tejjel, egy marék fekete áfonyával, 1 nagy banán egy evőkanál mézzel, egy szelet pirítós korpás kenyérből 15 gramm mogyoróvajjal és milliliter friss narancslé Ebéd Ha délután játszotok Ez az étel lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaz, melyek fokozatosan látnak el energiával a mérkőzés alatt. Ezeken túl még sok fehérjét is tartalmaz.

    A különböző fűszerek, mint például a gyömbér, képesek megnyugtatni a gyomrot, megszűntetni a hasgörcsöt, jót tesz az epének, és serkenti a vérkeringést.

    futball magas vérnyomás ellen

    A gyömbér hatására a vérben található vérlemezkék sem ragadnak olyan könnyen az erek falához, így javul az izmok vérellátása. A lazacban kevés a telített zsírsav, de nagyon sok benne a fehérje.

    futball magas vérnyomás ellen

    A lazacból ráadásul még a csukamájolajnál is több esszenciális omega-3 zsírsav szívódik fel a szervezetben. A brokkoliban szokatlanul sok A- és K-vitamin található, míg a zöldbab erősíti a csontokat és az izmok teherbíró-képességét.

    futball magas vérnyomás ellen